Cramo - Foto app
Cramo har fået udviklet en app, der kan understøtte deres hovedsystem,
når deres medarbejdere er ude på byggepladser og arbejde.

Udfordring

Cramo har hver dag mange maskiner udlejet til kunder, som af og til kommer retur med diverse skader forårsaget af kunden. Cramo ønskede derfor at få fokus på at kunne opkræve betaling for skaderne fra kunden. Det kunne de ikke før, da de ikke kunne dokumentere, at skaden ikke allerede var der ved udleveringen. De efterlyste derfor en løsning, som skulle kunne dokumentere fejl og mangler overfor kunden. Cramo ønskede en enkelt måde, at kunne tage før og efter billeder af maskinen, samt at der skulle kunne tilknyttes en kommentar til billederne. Derudover skulle løsningen kunne fungere på diverse byggepladser uden mobildækning.

Løsning

Løsningen blev en brugervenlig app, som Cramo’s mekanikere kan tage billeder med, når de udleverer maskinerne, samt når maskinerne bliver tilbageleveret. Billeder og kommentarer bliver knyttet til det enkelte ordrenummer, hvilket gør det nemt for mekanikerne, at koble flere billeder og kommentarer op på samme ordre, samt at finde informationer frem til kunden. Når mekanikerene opdaterer noget i app’en bliver informationen straks overført til deres værkstedssystem, så Cramo’s kontormedarbejdere også kan se, hvad der bliver noteret. Med før og efter billeder er det muligt for Cramo, at dokumentere, hvem der har påført skaderne og dermed fakturere kunden fremfor selv at stå med regningen. Bliver billederne taget i et område, hvor der ikke er mobildækning, kan app’en gemme information samt billeder på telefonen og derefter oploade til hovedsystemet hos Cramo, når telefonen igen bliver tilkoblet mobilt netværk.

Udbytte

App’en har tilladt Cramo at kunne viderefakturere regninger til deres kunder og dermed sænket deres interne budget på reparationer af maskiner. Alle Cramo’s medarbejdere kan slå ordrenummeret op og på den måde se alt, der er noteret på ordren og maskinen. App’en har givet Cramo større mulighed for at tjene penge på reservedele, samt på reparationer af deres maskiner, da de nu uden problemer kan dokumentere overfor kunden, at eventuelle skader ikke var på maskinen, da den blev udleveret.

Martin HenriksenAdm. Direktør, Cramo A/S
Vi har arbejdet sammen med inCaptiva i mere end 3 år og har gennem den periode gennemført en næsten 100% re-engineering af vores IT-platform. Fra oprindeligt at have haft en række ældre og ikke-forbundne IT-løsninger, har vi nu en fuld integreret IT-platform som består af en kombination af nyudviklede app’s tæt integreret med en række af vores ældre legacy-systemer. Konkret har det betydet, at vi har kunnet øge indtjeningen i vores serviceforretning med mere end 200% - blot ved at have det rigtige dokumentationsredskab på plads. Samtidig er jeg imponeret over inCaptiva’s evne til, at sætte sig ind i de mange forskellige jobfunktioner en virksomhed som vores har - og så udvikle løsninger der præcist er tilpasset disse.
Vil du gerne høre mere om
dette projekt?
Kontakt Claus Padkær
Sund-job app
FOTO APP
MEDARBEJDER APP