Cramo
En portal, hvor ordrer/bestillinger af Cramo´s udlejningsmateriel
kunne opsamles og tildeles/accepteres af de tilknyttede vognmænd.
Cramo
En portal, hvor ordrer/bestillinger af Cramo´s udlejningsmateriel
kunne opsamles og tildeles/accepteres af de tilknyttede vognmænd.

Udfordring

Den danske del af den paneuropæiske Cramo Koncern havde brug for et system til at styre transport-/flytning af bygge- og anlægsmaskiner, lifte, kraner og hejs, skur og pavillonløsninger til bygge- og anlægssektoren, industrien, servicesektoren og den offentlige sektor.

Cramos oprindelige system fungerede ekstremt langsomt og kunne slet ikke opfylde deres behov. Det var svært at tænke udvidelser, og Cramo måtte tilmed bruge eksterne ressourcer for at anvende systemet.

Løsning

Løsningen blev at udvikle en portal, hvor ordrer/bestillinger af Cramo´s udlejningsmateriel kunne opsamles og tildeles/accepteres at de tilknyttede vognmænd. I systemet kalkuleres transporten/flytningen automatisk på baggrund af GoogleMaps-informationer sammenholdt med indtastede data omkring emnet. Ergo får vognmændene alle relevante data om transporten/flytningen: Hvad skal fragtes, vægt på det fragtede, hvorfra, hvortil, dato for fragt. Vognmændene bliver adviseret om ordrer og kan endvidere tilgå systemet for at se ordrer samt melde tilbage på udført ordre.

Systemet er senere udvidet med arbejdskort, hvor reparationer på maskinel kan planlægges og tidsstyres. Mekanikere kan tildeles arbejdsopgaverne. For at hjælpe mekanikere i hverdagen har inCaptiva ligeledes udviklet en Android applikation, som tillader mekanikeren at oprette et arbejdskort, logge tid på sagen, scanne reservedele via stregkoder og tage billeder af de dele som skal repareres.

Udbytte

Cramo har med transportcenterløsningen fået det fulde overblik over alle flytninger/transporter. De kan se, hvilke transporter, der er accepteret og hvilke der er ubehandlede af vognmanden. I sig selv en væsentlig effektivisering af Cramos kerneydelse.

Transportcenterløsningen og den tilhørende Android applikation har optimeret forretningsgangene i Cramo´s udlejningsforretning. Investeringen i løsningen vil i følge Cramo selv være tjent hjem på under 1 år.

Martin HenriksenAdm. Direktør, Cramo A/S
Vi har arbejdet sammen med inCaptiva i mere end 3 år og har gennem den periode gennemført en næsten 100% re-engineering af vores IT-platform. Fra oprindeligt at have haft en række ældre og ikke-forbundne IT-løsninger, har vi nu en fuld integreret IT-platform som består af en kombination af nyudviklede app’s tæt integreret med en række af vores ældre legacy-systemer. Konkret har det betydet, at vi har kunnet øge indtjeningen i vores serviceforretning med mere end 200% - blot ved at have det rigtige dokumentationsredskab på plads. Samtidig er jeg imponeret over inCaptiva’s evne til, at sætte sig ind i de mange forskellige jobfunktioner en virksomhed som vores har - og så udvikle løsninger der præcist er tilpasset disse.
Vil du gerne høre mere om
dette projekt?
Kontakt Claus Padkær
Sund-job app
FOTO APP
MEDARBEJDER APP